fbpx

Szczotkowanie ciała na sucho

Słupki rtęci szybują do góry, a to oznacza jedno: lato na horyzoncie! Przygotuj ciało na sezon plażowy – wprowadź do swojego rytuału pielęgnacyjnego szczotkowanie na sucho. Dlaczego warto wziąć w ruch szczotkę na masażu? O tym poniżej.

Szczotkowanie na sucho – dlaczego warto?

Kiedy myślimy: „szczotkowanie na sucho”, na myśl od razu przychodzi nam walka z cellulitem. Masaż szczotką poprawia jędrność i jest prostą drogą do zmniejszenia widoczności tzw. pomarańczowej skórki w okolicach ud, pośladków oraz brzucha.

Szczotkowanie na sucho działa jak naturalny peeling. Pomaga usunąć obumarły, zrogowaciały naskórek. Ciało staje się gładkie, miłe w dotyku, napięte. Ten swego rodzaju peeling to też wstęp do dalszej pielęgnacji – sprawia, że krem, balsam czy masło lepiej się wchłaniają, a zawarte w nich składniki aktywne mogą skuteczniej działać. Usuwające martwy naskórek szczotkowanie ma jeszcze jedną zaletę – mówi: „żegnaj” wrastającym w skórę włoskom po depilacji.

Masaż szczotką poprawia jędrność i jest prostą drogą do zmniejszenia widoczności tzw. pomarańczowej skórki w okolicach ud, pośladków oraz brzucha.

Oprócz tego masaż szczotką poprawia krążenie krwi. Dzięki temu skóra „dostaje” więcej tlenu, a w efekcie jest wzmocniona czyli bardziej elastyczna, odporna na powstawanie rozstępów. Zyskuje też blask i wyrównany koloryt.

To nie wszystko! Masaż szczotką poleca się na relaks po długim dniu. Szczotkowanie na sucho świetnie odpręża i rozluźnia mięśnie. Wystarczy kilka minut, aby rozmasować spięte ciało i przynieść mu ulgę.  

Szczotkowanie krok po kroku

Najważniejszym punktem jest przede wszystkim ZNALEZIENIE CZASU DLA SIEBIE. Rytuał pielęgnacyjny, choć zaledwie kilku-, kilkunastominutowy, niech będzie spokojny, dokładny. Oddaj się relaksującej chwili bez żadnego pośpiechu.  

Krok 1: Zacznij od stóp i przechodź stopniowo ku tułowiu (w kierunku serca). Podeszwę masuj od palców do pięt i kostek. Wykonuj długie ruchy. Początkowo niech będą delikatne, z każdą chwilą jednak mocniejsze, posuwiste, zawsze kierowane do góry. Nie dociskaj jednak szczotki za mocno, aby niepotrzebnie nie podrażnić skóry.

Krok 2: Stopniowo przechodź do góry czyli do nóg. Pamiętaj, aby ruchy wykonywać w kierunku serca. Omijaj żylaki. Po udach przejdź do pośladków.

Krok 3: Szczotkowanie brzucha. W tym miejscu masaż powinien być delikatniejszy. Wykonuj okrężne ruchy, zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara.

Krok 4: Masaż klatki piersiowej wykonuj okrężnymi ruchami. Omijaj przy tym okolice sutków. Przejdź do rąk – szczotkuj długimi, posuwistymi ruchami od dłoni, aż dojdziesz do ramienia. Unikaj masażu dekoltu, szyi i twarzy – w tych miejscach skóra jest bardzo delikatna.

Krok 5: Plecy. Najlepsza do ich masażu będzie szczotka z długą rączką. Wykonuj ruchy od pośladków w kierunku szyi.

Pamiętaj o regularności. Jeżeli zależy Ci na efektach, masaż rób codziennie albo co drugi dzień. Śmiało możesz użyć po nim ulubionego balsamu albo antycellulitowego kremu do ciała.

Zadbaj o wygodę. Najlepiej sprawdzą się szczotki z paskiem lub rączką/gałką. Są z najlepszej jakości drewna i naturalnego włosia – będą służyły przez długi czas.

Jeżeli zależy Ci na efektach, masaż rób codziennie albo co drugi dzień. Śmiało możesz użyć po nim ulubionego balsamu albo antycellulitowego kremu do ciała.

Jak dbać o szczotkę?  

Szczotkę oczyść pod bieżącą wodą. Użyj do tego delikatnego środka myjącego (może to być naturalne mydło). Następnie powieś szczotkę na pasku włosiem do dołu, aby mogła dobrze wyschnąć.  

Szczotkowanie nie dla wszystkich

Uważaj na wszelkie pieprzyki i znamiona. Przeciwwskazaniem do szczotkowania na sucho są choroby skórne (np. atopowe zapalenie skóry, łuszczyca), wirusowe, bakteryjne i grzybicze choroby skóry a także otwarte rany, świeże blizny. Jest jeszcze jedno „ale” – szczotkowania powinny unikać osoby mające żylaki i trądzik na ciele.

Wróć na górę