fbpx

Przygotuj ciało na wiosnę

Po zimie Twoja skóra jest sucha, szara i masz wrażenie, jakby utraciła jędrność? To skutek niskich temperatur, suchego powietrza, braku słońca a także spadku energii, uczucia ospałości, które często wiążą się z mniejszą aktywnością fizyczną i zmianą nawyków żywieniowych. Jak zregenerować ciało i przygotować je na wiosnę? Znamy kilka prostych kroków.

Mała zmiana – wielki krok czyli odpowiednia pielęgnacja

Otworzyłaś masło do ciała, ale nie zawsze chciało Ci się je nałożyć? Ignorowałaś suchą skórę po kąpieli? Maska do twarzy odeszła w zapomnienie? Wiosenne przygotowania zacznij od zmiany pielęgnacyjnych nawyków, bo po zimie Twoja skóra potrzebuje nawilżenia, wygładzenia i ujędrnienia.

Zacznij od peelingu. Możesz użyć peelingu solnego lub cukrowego. Ten pierwszy zawiera kryształki soli z Morza Martwego, w peelingu cukrowym drobinkami ścierającymi jest cukier. Peeling usuwa martwe komórki naskórka, stymuluje mikrokrążenie czyli ujędrnia a do tego oczyszcza i świetnie wygładza. Dodatek naturalnych olejów sprawia, że skóra jest bardzo miękka i przyjemna w dotyku. Jest coś jeszcze – odprężenie. Masaż peelingiem świetnie relaksuje. Przekonaj się na własnej skórze!

Wygładzenie i nawilżenie

Po peelingu wybierz masło do ciała. Postaw na produkt zawierający składniki aktywne znane ze swoich właściwości nawilżających, ujędrniających i uelastyczniających skórę. Jednym z takich składników jest masło shea. Ten roślinny olej to bogactwo witamin A i E, które działają przeciwstarzeniowo i chronią przed wolnymi rodnikami. Masło shea dodaliśmy do masła do ciała z serii SHEA. Dobrze się wchłania, a po jego nałożeniu skóra jest miła w dotyku. I, co ważne, nie pozostawia nieprzyjemnego, lepkiego filmu na skórze.

Masło shea intensywnie odżywia, regeneruje, zwiększa elastyczność oraz jędrność skóry. Wspólnie z lanoliną skutecznie nawilża skórę, chroniąc przed przesuszeniem.

PS Mamy dobrą wiadomość! Teraz nie musisz kupować całego słoika. Możesz wymienić jedynie wkład – więcej o refillu z masłem SHEA przeczytasz tutaj.

Jeżeli zależy Ci na ujędrnieniu i ochronie skóry przed cellulitem, wybierz krem do ciała z kompleksem antycellulitowym, olejem babassu i algami morskimi. Wspomniana formuła wzbogacona o kompleks ekstraktów z ruszczyku, skórki cytryny, nawłoci oraz traganka pobudza krążenie krwi, wpływa na metabolizm tkanki tłuszczowej i zmniejsza obrzęki w obszarach skóry dotkniętej problemem cellulitu. Dodatek masła shea i masła kakaowego zapobiega przesuszeniom, dzięki czemu skóra jest gładka i elastyczna.

Wyciągi z alg morskich, odżywczy olej babassu oraz specjalistyczny kompleks ekstraktów z ruszczyku, skórki cytryny, nawłoci i traganka pobudza krążenie krwi, korzystnie wpływa na metabolizm tkanki tłuszczowej oraz zmniejsza obrzęki w obszarach skóry dotkniętej problemem cellulitu.

Masaż na sucho czyli akcja „Ujędrnianie!”

Pobudza mikrokrążenie i poprawia krążenie, złuszcza martwy naskórek, dzięki czemu dokładnie oczyszcza i wygładza, uelastycznia i jest nieoceniony w walce z cellulitem i wrastaniem włosków po goleniu. Masaż szczotką na sucho to skuteczny krok w ujędrnieniu skóry. Jeśli jednak liczysz na efekty, musisz postawić na systematyczność. Jednorazowy masaż nie przyniesie rezultatów. Szczotkowanie wykonuj codziennie albo co drugi dzień. Poświęć na to tylko kilka minut. A o tym, jak krok po kroku wykonać masaż, przeczytasz tutaj.

Podczas masażu omijaj wrażliwe miejsca, pieprzyki oraz znamiona. Jeśli Twoja skóra jest naczynkowa, ma skłonności do podrażnień, masz żylaki i zmagasz się ze stanami zapalnymi, łuszczycą czy trądzikiem, powinnaś zrezygnować z masażu.

Działaj od wewnątrz – dobra dieta

Nie od dziś wiadomo, że „jesteś tym, co jesz”. Twoja skóra reaguje na to, co jej dostarczasz, dlatego większą wagę przywiąż do codziennych nawyków żywieniowych.

Jedz codziennie zielone warzywa: rukolę, brokuły, szpinak, jarmuż, sałatę. Spożywaj je także w sokach. Wybieraj też produkty bogate w witaminę C i E: paprykę, natkę pietruszki, szczypiorek, pomidory i szparagi.

Do codziennego jadłospisu wprowadź też ryby, chude mięso, pieczywo pełnoziarniste i kasze.

I oczywiście pamiętaj o regularnym piciu wody – Twoja skóra będzie Ci za to wdzięczna.

Unikaj za to produktów, które przyspieszają proces starzenia się skóry. Zrezygnuj z potraw smażonych w wysokiej temperaturze na głębokim oleju (np. frytki), białego cukru, żywności przetworzonej, alkoholu.

Ruch to zdrowie i… piękny wygląd

Szybko robiło się ciemno, było za zimno, dopadło Cię „zimowe” zmęczenie – do tej pory miałaś wiele wymówek. Wróć do aktywności, ale nie rób tego gwałtownie, aby się nie zniechęcić. Zacznij od spacerów i wyznaczenia sobie dziennej ilości kroków (przyda Ci się do tego aplikacja mobilna albo smartwatch).

Rozciągaj się lub postaw na jogę – to pozytywnie wpłynie zarówno na Twoją kondycję, jak i na samopoczucie. Z czasem wprowadź trening – interwał albo siłowy. Wzmocnisz i wysmuklisz ciało, polepszy się Twoja kondycja, spalisz kalorie i dodasz sobie energii.

Wróć na górę