fbpx

5 sposobów na jędrną skórę twarzy

Już nie tak gładka. Coraz częściej jest sucha. Kiedyś z równomiernym kolorytem, teraz z przebarwieniami. Wraz z wiekiem zmiany na skórze twarzy są nieuniknione. Wpływają na nie również geny i styl życia. Możesz je jednak spowolnić lub zmniejszyć. Chcesz cieszyć się gładką cerą? Mamy dla Ciebie kilka prostych kroków.

Krok 1: Oczyszczanie

Jeżeli chcesz poprawić wygląd swojej cery, musisz wiedzieć, że podstawą jej pielęgnacji jest właściwe oczyszczanie. Regularne, wykonywane rano i wieczorem, z użyciem kosmetyków dobranych do potrzeb skóry poprawia jej stan, usuwa niedoskonałości, sebum i zanieczyszczenia, które osadziły się na twarzy a także przygotowuje do dalszych etapów pielęgnacji. Nie należy tego bagatelizować, bo niedokładne zmywanie makijażu i pozostawianie skóry z osadzonymi na niej toksynami, pyłami oraz kurzem to krótka droga do szybszego starzenia się skóry, zmatowienia i wyprysków. Pamiętaj też, że Twoja skóra poci się zarówno w nocy, jak i w dzień. Poza tym cera styka się z pościelą, na której osadzają się roztocza i kurz.

Od czego zacząć? Najpierw zmyj makijaż olejkiem. Potem użyj ulubionego kosmetyku. Może być to płyn micelarny, który usuwa pozostałości makijażu i nadmiar sebum. Nanieś go na wacik i przetrzyj twarz rano i wieczorem.

Wolisz żel do mycia? Nałóż go na zmoczone dłonie, przemyj nim skórę, wykonując okrężne ruchy, a następnie zmyj go wodą i osusz czystym, przeznaczonym do twarzy ręcznikiem (możesz delikatnie wklepać wodę). Dla skóry mieszanej, z niedoskonałościami i trądzikiem mamy żel Bio Detox z aktywnymi ekstraktami z bazylii, kasztanowca, alg morskich oraz rozmarynu. Cerze suchej, na której pojawiają się już pierwsze zmarszczki, polecamy żel z kwasem hialuronowym i ekstraktem z alg. Z myślą o skórze suchej i dojrzałej powstała lekka pianka ze złotem koloidalnym i olejem babassu.

Rytuał zakończ tonikiem, który przywróci Twojej skórze odpowiedni poziom pH i przygotuje ją do „przyjęcia” kremów, olejów czy serum. Możesz namoczyć nim wacik lub wklepać go w skórę dłońmi.

Krok 2: Pielęgnacja

Krem stanowi jedno z głównych źródeł dobroczynnych substancji. Wybierając swój idealny kosmetyk, weź pod uwagę indywidualne potrzeby cery, a także rodzaj niedoskonałości, jakie się na niej pojawiają.

W przypadku serum do twarzy – jego celem jest natychmiastowe działanie, którego sekretem jest lekka, szybko wchłanialna formuła. W zależności od potrzeb skóry, sera wykazują właściwości odmładzające, przeciwtrądzikowe i nawilżające. Kosmetyki możesz łączyć – po nałożeniu serum na twarz możesz użyć odżywczego kremu, który wskutek efektu okluzji wspomoże wnikanie cennych składników w głąb skóry.

Alternatywą dla serum może być eliksir do twarzy (skondensowana dawka cennych składników pochodzenia naturalnego) lub tłoczony na zimno olej. 

Przy wyborze kieruj się potrzebami cery. Skóra sucha, delikatna i szorstka potrzebuje nawilżenia a to zadanie m.in. oleju babassu, kolagenu morskiego, soku z aloesu i ekstraktu z alg morskich. Te składniki znajdziesz m.in. w:

Skóra sucha, napięta i wrażliwa to większe ryzyko na utratę jędrności i szybsze pojawienie się zmarszczek. W takim przypadku nie bój się oleju, np. jojoba. Wykazuje działanie nawilżające, natłuszczające, antyoksydacyjne oraz regenerujące. Bardzo dobrze się wchłania i nie zatyka porów. Sprawia, ze skóra staje się gładka i elastyczna. 

Z kolei czysty olej pozyskiwany z nasion drzewa migdałowego metodą tłoczenia na zimno bogaty jest w kwas oleinowy, linolowy, witaminy z grupy B, a także A, D i E. Ogranicza utratę wody, natłuszcza i wygładza. Doskonale zmiękcza naskórek oraz wzmacnia warstwę hydrolipidową. PS Możesz stosować go również na włosy!

Do cery naczynkowej dedykowany jest lekki krem zawierający m.in. ekstrakty roślinne z arniki i rokitnika, olej jojoba i kompleks peptydowy Neutrazen.

O kremie powinna pamiętać także cera trądzikowa i z tendencją do niedoskonałości. Dla niej mamy aktywny krem na dzień z kaolinem oraz kompleksem ekstraktów z bazylii, rozmarynu, kasztanowca, alg morskich i jabłek.

Krok 3: Wewnętrzne nawilżenie

Woda stanowi 60-70% masy naszego ciała. Wpływa nie tylko na funkcjonowanie organizmu, ale też na kondycję skóry. Odwodniona cera jest przesuszona, wiotka i szara, traci jędrność, ma skłonność do zaczerwienienia, pajączków, szybciej się starzeje, dlatego tak ważne jest picie jej codziennie i w odpowiedniej ilości.

Nie zawsze jednak o tym pamiętasz? Nie zawsze odczuwasz pragnienie? Są na to sposoby. Ustaw przypomnienie w telefonie – niech informuje, że to już czas na szklankę wody. Ściągnij aplikację, która zmotywuje do picia i sprawdzi poziom nawodnienia.

Miej zawsze przy sobie butelkę wody mineralnej. Dostępne są również butelki z filtrem, które możesz napełnić w dowolnym momencie.

Dodaj do wody sok z cytryny, miętę, miód, domowy sok z owoców. Dzięki nim urozmaicisz sobie smak.  

Pamiętaj, że dorosła kobieta powinna spożywać każdego dnia ok. 2 litry wody, w przypadku mężczyzn jest to ok. 2,5 litra. Oprócz tego wodę dostarczysz organizmowi, spożywając warzywa, owoce, soki i zupy.

Krok 4: Dieta

Na stan cery oprócz wody wpływa również to, co spożywamy. Drogą do jędrnej skóry jest dieta bogata w witaminy z grupy B. Ich niedobór przejawia się nadmierną suchością, rogowaceniem i słabszą regeneracją naskórka. Zadbaj o to, aby w Twoim codziennym menu pojawiały się ryby, mięso, orzechy, przetwory zbożowe z pełnego ziarna a także twaróg i jaja.

Znana z właściwości spowalniających starzenie się skóry jest witamina A. Zwiększa wytwarzanie kolagenu i elastyny, dzięki czemu cera jest napięta. Redukuje też przebarwienia i wyrównuje koloryt skóry. Jej najlepszym źródłem są: wątroba, jaja, tran, masło i ser. Spożywając ciemnozielone warzywa, marchew, morele i dynię, dostarczysz organizmowi beta-karotenu (prowitamina A).

Kolejnym antyoksydantem jest witamina E, która występuje w olejach: słonecznikowym, rzepakowym i słojowym, oliwie, ziarnach i kiełkach zbóż a także orzechach włoskich i laskowych.

Witamina C chroni skórę przed wolnymi rodnikami. Rozjaśnia cerę i poprawia ukrwienie skóry. Jej bogatym źródłem są: brokuł, brukselka, natka pietruszki, jarmuż, pomidor, papryka, pomarańcza, kiwi, grejpfrut i czarna porzeczka.

W jadłospisie uwzględnij produkty zawierające także selen, wapń i miedź. Pamiętaj też o kwasach omega 3 i 6, które są sprzymierzeńcem elastycznej skóry. Znajdziesz je w rybach, olejach roślinnych i siemieniu lnianym.

Krok 5: Masaż

Pobudza krążenie krwi, wygładza a do tego odpręża i uspokaja. Masaż twarzy nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a może zdziałać cuda!

Powinien być intensywny i kilkuminutowy. Rozpocznij od brwi. Masuj okrężnymi ruchami, przesuwając palce po grzbiecie nosa w kierunku skroni. Mocno masuj też samo czoło. Opuszkami palców kieruj się od środa ku bokom. Pamiętaj też o punkcie między brwiami. Policzki masuj okrężnymi ruchami. Rób to od podbródka, wzdłuż brody i kieruj się ku bokom twarzy. Wskazującym palcem i kciukiem uciskaj skórę w okolicach kącików ust. Rób przy tym małe, okrężne ruchy w kierunku środa ust.

Wróć na górę